Skogsbackeroligt i Tvärsäker

I lördags morse åkte jag och några klasskamrater söderut med siktet på Varberg. Dagen började med att Emma ringde och väckte mig klockan 9, jag hade ställt väckarn på 7.30, men som alltid när jag sover med Alex så hörde jag den inte, och han i sin tur tittade lite på den, puttade på mig, jag gnydde lite och han stängde av den. Så det blev lite stressigt där i början iåmed att jag inte hade packat eller nåt..

Kvart i 10 var jag klar, träffade Emma nere i korridoren och vi gick upp mot tunnelbanan. Halvvägs upp i den jobbiga backen märkte Emma att hon hade glömt sin BH, så hon vände. Jag gick till Ica och köpte mig lite frukost, för magen skrek högt!

Vid halv 11 kom vi fram till Kristineberg där vi skulle träffa de andra (bara en halvtimme sen). 10.40 rullade bilen iväg söderut. Första stoppet var en bensinmack i Nyköping. Andra stoppet var Norrköping, där vi mötte den andra bilen, åt lunch, gick på systemet och köpte present till Jenny. När vi varit där JÄTTELÄNGE rullade vi vidare söderut. Stannade på en mack och kissade och köpte godis, och kom fram till Tvååker 18.30 ungefär (festen började 18.00). Jennys pappa kom och mötte oss och visade oss hem till dem där vi bytte om lite snabbt. Sen åkte vi till festlokalen. Kom precis i rätt tid, för vårat bord skulle precis till att ta mat. Hamnade bredvid några killar som bjöd på mååånga snapsar.. (farligt).

Vid elvatiden upptäckte jag att jag saknade min telefon. Det var inte kul! Blev lite skärrad och ringde och spärrade kortet (eller fick hjälp, det är faktiskt inte lätt att komma ihåg en himla massa siffror som man ska slå). Kunde liksom inte göra så mycket mer, så vi dansade och hade kul ändå.
Strax efter midnatt hörde jag en låt jag kände igen, nämligen finlands bidrag. Så jag insåg att de kanske faktiskt hade gått och vunnit. Det tycker jag var kul, trots att jag var rädd för monstren! Men kul för finland, och låten är faktiskt helt ok, om man inte ser monstren.

När folk började droppa av och festen började dö ut vid 2 såg jag att Jenny kom med min telefon runt halsen!!! Hon hade fått den av nån som hittat den! :D Då blev jag GLAD! Hade varit himla jobbigt att inte få tillbaka den (mycket pengar, alla nummer, bilder, sms, musik, you name it!).

Sen gick vi hem till Jenny och hade efterfest till halv 5 eller nåt. Då tyckte några av killarna i klassen att det var dags för att gå ut och köpa kebab... I Tvååker... Dom kom ett varv runt huset...

Dagen efter satt vi lääänge i soffan och slöade. Jennys pappa  hade gjort köttfärssås till oss dagen innan som vi åt innan vi åkte hemåt. Vi var alldeles imponerade över vilka snälla föräldrar hon har! Som stannade kvar och städade efter festen, fixade all mat, lät oss bo där, bjöd på värsta frukosten och lunchen och allt! Det är liksom inte svårt att förstå varför Jenny är så snäll!! :)

Vid fyratiden åkte vi norrut igen. Stannade i Varberg för Gustav ville bada. (GALNING!) Och inte ett kort dopp heller, han simmade och plaskade i flera minuter!!! Fem timmar senare var vi hemma igen. (Nerresan tog typ 7,5 timmar!!)


Idag vaknade jag hos Alex. Klev upp kvart i 8, bara för att hinna se Eurovision innan jag skulle möta Emma i skolan för att fixa en labrapport. Innan jag åkte och jobbade gick vi in och hämtade våra nummetentor, och jag klarade den!!! *SJUKT GLAD* Jag hade verkligen inte trott det, alls!! Så det kändes himla bra!!! Fick 20,5 poäng, och godkäntgränsen var 20, så det var verkligen på marginalen!!

Nu ska jag sova, måste sluta ha ont i halsen (har ABSOLUT inte tid att bli sjuk nu!). Har varit helt borta ikväll när jag jobbade. Typ allt gick fel tror jag, glömde grejer och så... Hade iaf en kändis på jobbet idag, Lena (polisen) från Tre Kronor!!


Gonatt folks!

Kommentarer
Postat av: mammsen

Du glömde en annan kändis på jobbet..... MAMMSEN!!

2006-05-23 @ 15:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0