den andra färgen

Idag har solen skinit med sin närvaro hela dagen. Detta såg jag imorse när jag tittade ut (innan jag snoozade i en halvtimme), och tog därför shorts idag. Det var ett mycket klokt val. Efter matten klockan tio hade vi en timmes nummeföreläsning och sen slutade vi klockan 11. Då gick vi och satte oss ute på kårens terrass och åt lunch. Sen satt vi där lääänge.

Vid 1-tiden tog jag cykeln ner till SSSB (min hyresvärd), som ville ha en studieförsäkran innan imorgon, som visade att jag tog minst 10 poäng förra terminen. Det gjorde jag ju inte, eftersom våra terminer är så sjukt upplagda, med 14 poäng förra terminen och 26 den här. Så jag hade med mig alla möjliga intyg och blev godkänd ändå. *phu*

Sen cyklade jag tillbaka till terrassen och satte mig till rätta i solen igen. Då var det bara jag och Fia kvar. Efter en stund gick vi ner och la oss i gräset. Det såg ut så här:

Sol i gräs

Jag tror även att vi somnade lite där i gräset också.

Klockan halv 4 gick vi bort till gymmet för att träna pilates. Kände av en hel del träningsvärk från gårdagens bodypump och förrgårdagens gymmande... Men det var himla skönt!


Imorgon har vi bestämt att det ska bli minst lika bra väder, och har därför planerat att ha picknick i solen i nån park. Det ska bli himla trevligt!!


I helgen ska jag till barnens ö på phösarinternat, dvs vi ska träffas, äta, basta, dricka och lära känna varandra inför höstens mottagning. Förhoppningsvis blir det soligt även då, så vi kan vara ute och få ännu mera sol på näsan (Som redan nu är lite rosa).


Måste bara berätta om min lyxmiddag som jag gjorde idag.
Till förrätt: Potatis- och purjolöksoppa
Till efterrätt: crepes med romröra
Jummi!! :-D

Crepsarna blev riktigt lyckade, vågar nästan säga bästa någonsin. Men det vågar jag inte säga till Alex, eftersom det är han som står för pannkakor i vårt förhållande... Så jag nöjer mig med att säga mina bästa någonsin. Ska ta med dom som blev kvar på picknicken imorron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0