Tentadag

Idag har jag haft tenta!

Dagen började klockan 07.40 nånting. Vaknade och var kissnödig och hade drömt konstigt om alla mord (i Kramfors och i Wallanderboken) och att jag hade löst mordgåtan och så. Kunde inte somna om när jag varit och kissat, så jag la mig och lyssnade på det näst sista kapitlet i boken. Sen klev jag upp och åt frukost medan jag lyssnade på sista kapitlet och upplösningen.

Sen gick jag till skolan för första gången sen jag köpte månadskort. Emma hade hittat en ny ännu närmre väg som vi gick och solen sken! Åt burgare utan strips till lunch och sen var det dags för tentan.

Fysiktentorna har alltid ett tema, denna gång var det fusk med kreditkort och sånt, helt ok om man jämför med nanoteknik och annat som det har varit andra år. Började med första talet utan att titta på resten, och blev förvånad över hur lätt det var! Löste det ganska snabbt och la sen bort det för att kika mer på det senare. Andra talet var mycket svårare, försökte och försökte men kom inte alls fram till nåt. Sen försökte jag med trean, och hade inte nån som helst aning om hur jag skulle göra. När jag kom till fyran och hade läst igenom blev jag kissnödig, så jag gick på toaletten. När jag kom tillbaka kom jag på vad det handlade om (det var ett "motivera"-tal), så jag slog lite i boken om det och fick upp en sida där det stod precis om sånt (varför är det bättre att dra sitt betalkort fort?), perfekt! Sista frågan var snarlik som en annan jag räknat igår, så där visste jag också hur jag skulle gå till väga.
Sen var klockan närmare 18.00, försökte en sista gång på tredje frågan, den handlade om ljudintensitetsnivåer. Om man hör 40 dB på 0,5 meters avstånd, hur mycket hör man då på 10 meter? Hittade på ett jättesmart sätt hur man kanske skulle kunna räkna ut det, och kom fram till ett svar som inte var helt omöjligt. Försökte även en gång till på andra frågan, men det var helt kört.

När jag lämnat in och kände jag mig nöjd! Och när jag kom ut och jämförde mina svar med de andras, då kändes det riktigt bra! Hade fått samma svar som många andra på 4 frågor!!!!
(Han har inte lagt ut några lösningar på tentan än, men det känns som sagt bra.)

Sen gick vi till Snurran och tog en öl (2 cider), några åt pizza men jag tänkte åka hem och äta. Klockan 21.50 kom jag hem, och då var det ganska sent för middag... Men jag kokade lite spagetti i alla fall.


Nu måste jag sova, har sjukt mycket att göra imorron! Vi ska ju ha fest!!!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0