Söndag kväll

Oj, ny layout. Tyckte denna passade mig, den är rosa.

Sitter hos Alex och dricker te, han ligger i sängen och läser ekonomi. Jag skulle vilja ligga där och sova, för jag är nog lite sjuk! Vaknade imorse med ont i halsen och har kännt mig febrig hela dagen.

Han sjunger där borta i sängen också, gulligt!


Igår var ju stora festdagen. Idag var dagen efter!!
Kom fram till en grej i alla fall, att det är mycket roligare att gå på stor fest än att anordna den själv! Tyvärr, men så är fallet. I alla fall när man är den som står som ansvarig för hela grejen...
Jag hade gjort jättefina lappar och satt på ytterdörrarna till huset där det stod ungefär: "Ikväll ska vi ha fest i festlokalen. Tycker du att vi spelar för hög musik, eller stör på annat sätt? Kom då gärna förbi och fråga efter Lisa eller Emma så ordnar vi detta!" (I olika färger, jättefint!)
Vad händer?? Jo, ungefär 23.04 kommer Securitas, någon har ringt störningsjouren. Då blev jag ARG! Vad väntar man sig egentligen, studentboende, lördagkväll, festlokal?!! Och inte ens komma förbi själv. Fega människor!!

Nåja, vi sänkte musiken, Securitas kom inte tillbaka, och vi dansade vidare. När folk började dra sig hemåt upptäcktes det att en mobiltelefon och en ipod var borta. Jag vet inte jag. Är väl naiv antar jag, men det där med kompisars kompisar kanske inte alltid är så bra.
Ipoden kom i alla fall "plötsligt" tillbaka, men inte telefonen.

Förövrigt var det en ganska trevlig kväll, folk kom ganska sent så det var rätt dåligt drag, och så mycket latino blev det kanske inte, trots att Johan och Gustav kom med uppknäppt skjorta och målade muschtacher.
Fick tillbaka min deposition för lokalen, så jag är nöjd!

Nu ska jag försöka sova och bli frisk. Imorgon är det ju måndag och då är det nya tag. Kanske dags att börja tänka på mekaniken.


Och förresten! Jag ska se Björn Kjellman (och INTE mr. minuskarisma) i Globen på lördag! *JUBLAR HÖGT*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0