Recap

Nu var det längesen jag skrev. Eller egentligen inte, för jag skrev i måndags, men så var det driftstörningar så allt jag skrivit försvann...

Nu är det onsdag i alla fall. Klockan är 11.21 och jag ska gå till skolan om en stund. Jag börjar klockan 1 och går till 3, sen ska vi gå och shoppa och ut och äta, jag och några tjejer ur klassen.


I lördags var jag och Alex på Sydpoolen i Södertälje. Stor besvikelse på detta "äventyrs"bad... Där fanns en kort och en ännu kortare rutchbana och en vågmaskin. Inget mer. Jo, en bubbelpool (väldigt äventyrligt) och ståsolarium (VEM kom på det?!! Är inte meningen att man ska ligga ner och slappna av och somna precis innan soltiden är slut?!!).

I söndags skulle jag plugga mekanik, men satt med mekanikboken och Cosmo innuti så att inte Alex skulle se nåt och kände mig jättebusig!! På kvällen var jag och lilla mamsen och besökte Bronco.

I måndags var det KS (kontrollskrivning) i mekanik. Gick som väntat... Fick 1 poäng och behövde tre. Men jag tar igen det på tentan, om 21 dagar!!!!
På kvällen var jag och lilla mamman på greken i kungshallen och åt SJUKT god mat, sen bio, Heartbreak Hotel. Rooligt!!

Igår hände inte mycket alls. Jag hade tvättid efter skolan, så jag gick hem och tvättade. Två maskiner av fyra var trasiga!!! :S Den ena av de trasiga såg hel ut, så jag tänkte att jag kunde ju testa, vad skulle det göra liksom..?? Sagt och gjort. Sen förstod jag. JAG KUNDE INTE ÖPPNA LUCKAN!!! Mina kläder satt fast!! P A N I K!! Sprang upp och kollade om det fanns några husvärdar, naturligtvis inte. Sprang in till mig och hämtade post-itlappar och skrev en lapp att det var mina kläder. Sen gick jag in bakom maskinen och hittade en on/off-ratt som jag vred på. Då kunde jag få ut kläderna PHU!!!
Naturligtvis hann jag inte torka alla kläderna efter att jag hade tvättat, så på kvällen var hela rummet fullt med kläder...

På fredag ska tentaresultatet på fysiktentan anslås!! SPÄNNANDE!!! Kanske får fira på kvällen då? Eller dränka mina sorger... Det visar sig!


Nu ska jag äta nån slags lunch tror jag.
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0