Omega-3-överdos??

Imorgon har jag tenta i fysik.

Inatt sov jag hos Alex. Han skulle till skolan och träna vid 8-tiden imorse. Bra! Tänkte jag, då kanske jag kan räkna några tal innan alla kommer dit, för då blir det väldigt lätt en hel del skitsnack istället för fysikplugg.

Någon gång mitt i natten sa Alex "Jag kan inte sova". Jag trodde att han inte kunde sova för att jag precis vänt mig om och tog upp hela sängen, så jag lyssnade inte så mycket.. Men tydligen sa han "Du kan inte sova nu", för tydligen var det morgon (eller vad dom kallar det 06.10)... Men jag skulle ju bara tentaplugga så jag kunde ju ligga kvar sa han, vilket jag tyckte lät som en MYCKET bra idé.
Men sen kom jag och tänka på fysiken, och trots att jag inte sovit så länge på natten tänkte jag att fysiken faktiskt är viktigare. Så jag gick upp och kissade och var helt redo att gå upp. Men sen blev det mycket skönare att ligga under täcket än att kliva upp...

Vid halv tiotiden började jag äntligen närma mig skolan. Träffade Hanna på bussen och for in till skolan och pluggade. Lyckades faktiskt lösa hela två tal!!! (lika mycket som jag lyckats med hittills på hela veckan, i samarbete med Leffe!!!)

Sen vid halv 1-tiden gick jag och köpte sushi, för det tyckte jag att jag var värd, och dessutom är det nyttigt med lax! (Och bra för hjärnan) Åt detta och försökte sen lösa några tal till. Sen gick vi till Jalla och köpte te och efter det gick vi till datasalen och skrev ut ungefär 50 papper.

Sen var det KÖRT! Det gick verkligen inte att plugga mer. Då blev det flams/skitsnack istället, till klockan 6 ungefär... (OJ! Vad rent det hade varit om jag hade gått hem och städat istället)

När vi gav upp vid 6-tiden åkte jag och Emelie till Netto på Sveavägen. Där var det värsta spännande, för plötsligt kom det in fyra poliser som gick raka vägen in på lagret, och strax därefter hoppade en tant på oss och återberättade detta!
Ute på stan var det också en massa poliser. Skumt!


Nu ikväll har jag ätit ett JÄTTELASS med spagetti, blandat med spenat och ärtor. TIll detta: Lax. :) Bra med omega-3 ju!

Sen har jag även myntat ett numera klassiskt ordspråk ikväll. Det har nämligen varit ett mord(/dråp, vem vet) i min gamla hemstad. Och tydligen (enligt långväga rykten) var dräperskan inte infödd Kramforsbo, utan Stockholmare. Så ordspråket lyder "Lita aldrig på någon som inte vet vad en lägda är!" (Jag säger som jag brukar: Kom ihåg var du hörde det först!)


Nu ska jag samla ihop mina prylar som jag ska ha med mig imorgon (det är en sån tenta man får ha hjälpmedel med sig på), och sen ska jag lägga mig i sängen och lyssna vidare på min Wallanderbok.

På lördag är det FEST!
Jag och Emma har ju hyrt lokal och ska ha stor fest!

Bye


Och förresten, håll tummarna imorgon mellan 14-19, för då skriver jag tenta, och behöver allt stöd jag kan få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0