Nummelab och tåproblem

Äventyret med tån går vidare. Idag skulle jag alltså ta på mig strumpor och skor, efter att ha sovit hela natten utan att kunna ligga med tån varken mot sängen eller täcket. Hittade ett plåster med tecknade figurer på, vilket osökt får mig att tänka på häromdagen:

När jag och Alex åkte in till stan satt en gubbe mittemot mig och en gubbe snett emot mig på tunnelbanan. Han som satt mittemot hade en axelremsväska med lock, och ett spänne för att hålla fast locket (du fattar va?). Men han tyckte nog att remmen som spännet satt i så han knöt ihop den i en jättegullig knut! (Alltså han var säkert 60 år!). Och gubben som satt snett emot hade bamseplåster! Också jättegulligt!

Iallafall så fick jag iallafall på mig strumpor och skor och kunde gå till bussen. Vi hade nummelab på morgonen. Numme är nog den flummigaste kursen. Dels är det programmering och dels är det numeriska metoder, alltså matte som man inte förstår. I programmeringsdelen ska man göra labbar och i nummedelen är det en jättesvår tenta, som man kan få bonuspoäng till från labbarna om man klarar dem i tid, men klarar man inte dem i tid måste de ändå göras. Du hajjar, komplicerat!
Iallafall hade vi lab, sista dagen för bonuspoäng var igår, men då hann vi inte redovisa (vi var ju inte klar på långa vägar) så vi skulle få redovisa idag. Kom dit och visade det vi hade gjort klockan 10, typ allt var fel. Så vi fick komplettera ett par gånger, men till slut, fem minuter innan tiden var ute var vi klara och fick våran bonuspoäng!!!

Sen har jag varit och tränat idag också, riktigt duktigt!! Två dagar i rad!! :)


Nu ska jag göra en kopp te tror jag och sen ska jag försöka göra lite mekanik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0