In the Globe

Igår var det ÄNTLIGEN den 18 mars! I mitten av oktober köpte jag biljetter till detta evenemang, och igår var det alltså dags.

Men dagen började med en tur till Uppsala, hälsade på min lilla farmor som fyllde år. Tantkalas med en massa kakor och tårta och tantskvaller, roligt. Sen åkte vi en snabbtur på stan för att leta efter frack, främst till Alex. Hittade fram till myrorna som Alex kollat stängde klockan 16, men tydligen stängde de 15. Så vi åkte för att leta efter det andra myrorna, och hittade det! OCH det var öppet! OCH dom hade frackar!! Så när vi gick därifrån gick vi med varsin frack!!! (Ska användas vid mottagningen i höst samt vid andra studentikosa evenemang)

Sen bar det av hemåt. Skjutsade upp min stereo till Ullis som skulle ha inflyttningsfest och sen piffade jag lite snabbt och sen bar det av mot GLOBEN!

Hittade en parkering JÄTTELÅNGT ifrån och gick SNABBT. Slank in på McDonalds och köpte en snabb burgare för att inte dö av hunger och sen gick vi in. Varken jag eller Alex hade varit i Globen tidigare. Köpte en fin pin som blinkade hysteriskt och sen intog vi våra platser på sektion B17. Ganska långt ifrån scenen men bra sikt och så hade dom ju storbild.

In the Globe

Den lilla burgaren gjorde inte så stor verkan i magen, så jag sprang iväg för att köpa lite snacks ungefär 20 minuter innan det skulle börja. Köpte två påsar grillchips till priset av en samt två festisar (för sammanlagt 50:-). När jag kom tillbaka luktade det SKITÄCKLIGT! Två rader snett bakom oss satt nämligen en tjej som hade spytt ner sig själv samt fyra säten ungefär........

(Min teori: Jättestort Carola-fan som skulle få se sin idol för första gången och var jättenervös
Alex's teori: Berusad tjej som ätit konstigt)

Det värsta var att hon satt kvar och grinade i alla spyor. Och det luktade AS!! Till slut gick killen som satt bredvid mig och sa till. Då kom två killar och tog bort tjejen och sopade och skurade upp lite sporadiskt, samt täckte de nerspydda sätena med plastpåsar. Men det luktade ju fortfarande AS!

Sen började själva festen. Himla kul och lite overkligt! Fel låt vann dock. Hela Globen (nästan) hejade på BWO...

Efter globen åkte vi hem till Ullis och kollade in hennes lilla lägenhet. Himla mysig!! Alex blev jättekär i lägenheten (ja, jag också förstås) så vi bestämde att jag ska hålla utkik ifall någon sån blir ledig och flytta dit mig! :)


Idag har det inte hänt så mycket. Vi tog en tur ut på Lidingö och hälsade på Willy och shoppade lite. Kvällen blir nog också lugn. MÅSTE ta tag i instuderingsuppgifterna nu, en vecka till KS!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0