Iakttagelser och tankar

Det finns en grej som jag har funderat på. Nämligen det här med offentliga toaletter, ni vet såna där där det är flera toaletter och ett tvättrum utanför där kön är. När man står där i kön tar det ofta jättelång tid innan någon toalett blir ledig och så kissar man nästan på sig. Och när man sen kommer in på toaletten inser man varför det tog sån tid, nämligen för att det fanns tvättställ och spegel och så (och tjejer är ju som tjejer är).

Så jag har irriterat mig lite på att alla envisas med att ha dessa tvättställ, men ändå inte velat ta bort dom (tamponghantering och annat, det finns liksom en anledning till att dom finns där). Så jag har försökt komma på nån smart lösning på detta problem. Tills jag kom till Globen i lördags, för där hade dom nog den smartaste lösningen. Där hade dom handfat inne på toaletterna, men inget att torka händerna på och ingen tvål. Dessutom hade dom en tydlig skylt där det stod att "tvål och torkmöjligheter finns utanför". Mycket smart!


Sen har jag funderat på en annan sak. VARFÖR pratar gamla människor (dom över 28 ungefär) så väldigt högt i mobiltelefonen?!! VARFÖR?? Idag till exempel när jag åkte tunnelbana var det en tant som satt 3-4 meter bort och pratade verkligen JÄTTEhögt! Jag hörde allt vad hon sa. Sen, när hon skulle berätta för sin utvecklingsstörda/halvdöva vän vad som diskuterats pratade hon jättelågt. ALLA hade hört vad hon sagt, förmodligen även den halvdöva vännen. (Jag menar, tillåmed tanterna längre bort vände sig om!)


Imorse när jag åkte buss (jag vet, jag är lat, men jag har busskort till på lördag som måste utnyttjas) till skolan satt en tjej i 27-årsåldern en bit bort. Hon såg helt normal ut, men hon betedde sig jättekonstigt. Antingen var hon psykiskt sjuk eller så var hon en Charlies Ängel (sån där med en tandmikrofon). Hon satt och stirrade läskigt på folket på bussen och pratade med sig själv hela tiden, jättekonstigt!!!


Nu ska jag sova

Kommentarer
Postat av: Jenny

Apropå offentliga toaletter - jag känner alltid att jag måste tvätta händerna två gånger: en gång av naturliga skäl inne på toan, och en gång utanför för att folk inte ska tro att jag inte tvättade händerna.

2006-03-21 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0