Femma, fest och festival

Nu har Lasse Ä N T L I G E N registrerat betyg i kursen som tog slut i början av december. Jag har fått min första (sista? enda?) femma!! *Nöjd!* Jag och Emma kom fram till att det är nog de kurserna som man ska satsa på, de inriktade kurserna alltså, för matten fattar väl alla att den är tråkig??! :)


I fredags var det fest!
Det var Ettans fest. Festen som på riktigt avslutar mottagningen och lämnar över ansvaret till de nya som ska ha hand om mottagningen för de nya små n0ll0rna. Sorgligt men superkul att få festa en sista gång med våra pheusare och sjunga alla sångerna vi lärde oss i solen i maskinparken i somras.

Denna fest var en maskeradfest, med djungeltema. Jag var en vilsen zebra i djungeln. Detta iförd min zebrakjol, ett randigt linne, randiga strumpor, zebrasmink och svarta och vita ränder i håret. Succén var naturligtvis total! :D

När kvällen var slut på stället var jag helpå på att dra vidare ut. Klockan var då närmare två. De andra var mer på att åka hem till Hanna för att se på film och ringa nån som kallas för hungriga Olle för att beställa skräpmat. Detta lät också lockande, så vi hoppade på tunnelbanan och åkte mot Kungsholmen. När vi kommit hela vägen från Odenplan till Fridhemsplan (två stationer) insåg jag och Emma att vi nog var ganska trötta, så vi hoppade av där. Det var nån slags bråk på perrongen så vi gick snabbt ner till tunnelbanan som vi skulle med, där nere var det säkert 15 vakter och ett par poliser som redde ut ett annat bråk, så när de hade burit iväg med 2-3 killar skickade vi upp dom till bråket där uppe.
På Centralen hade vi värsta turen, vi sprang typ två trappsteg och kom precis med våran tunnelbana, annars hade vi fått sitta och vänta i en halvtimme..


Igår var det deltävling tre i Melodifestivalen. Dom hade verkligen lyckats den här gången, tänk att få med mina två absoluta favoriter i samma tävling, helt otroligt! (JAG HOPPAS ATT DU LÄSER MED IRONI!)
Var är världen på väg?!! Patrik Isaksson???!! När ska han fatta?? Och Jessica Folcker?!! H J Ä L P!!!!! Hon fick barn I TISDAGS!! Som Alex's mamma sa, hon tog sig inte ur sängen på en vecka efter att hon hade fått barn! Det skulle garanterat inte jag heller ha gjort. Och snygg man ska känna sig då?? NÄ!!

Det gick ju som tur var bra till slut. Min fysikkamrat gick vidare, och Poodles, som jag aldrig hört talas om, men de är iaf 2400 gånger roligare att se nästa lördag i Globen än baksidan av ett piano (PIANO??!! Glamouröst!! Hört talas om flygel, åtminstone????)

Hörde förresten låtarna på radion under dan, och då berättar ju artisterna om sina låtar och lite om sig själv. Det enda Patrik Isaksson pratade om var att han skulle ha en rosa skjorta som det blev jättestora svettfläckar på, men då hade han gått till apoteket och köpt bröstinlägg för nyblivna mammor. KUNDE INTE BRY MIG MINDRE!!!!

Och så fick vi ju två nya ord idag: Porrchock och sexkläder. Hur tänkte hon egentligen??? ("Tänk att se in i den hjärnan") Det gick verkligen inte att lyssna på den låten, kläderna förstörde A L L T!! Annars var den låten mest schlager igår. Galet!


Nu ska jag sova.
I veckan ska jag

1. Tentaplugga, har fysiktenta på fredag. (Hoppas att det inte finns så många på efternamn mellan R och W, för isf ska jag gratta till framgången i gårkväll!)

2. Ladda för lördagens stora fest. (Min och Emmas, latinotema, kom!)

3. Ladda för lördagens andra fest. Se till att herr Kjellman kommer vidare, för honom vill jag se i Globen!


Ja just det. Jag måste berätta om min vision också.
Sångaren i Poodles va. Han hade långt blonderat hår och blåa ögon. Jag tror i alla fall att det kommer stå i tidningen att "Carola föll för Runar-kopia under finalrepetition"
Jag säger bara, kom ihåg var du läste det först.. ;)

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

Det är klart att det är profilkurserna som det gäller att ge järnet på. Speciellt om de också är roligast... Matten räcker det att hålla näsan ovanför vattenytan på. Man måste välja sina strider....

2006-03-06 @ 10:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0