Dödförklarade småtår??!

Kom på att jag har lite mer att rapportera.

I torsdags när jag kom hem från min promenad och hade tagit en dusch tänkte jag att jag skulle ta tag i mina liktornar (då är man gammal va?!!). Har såntdära liktornsplåster med 60% salicylsyra. Så jag klippte ut två små fyrkanter (1x1 cm ungefär) som täckte mina små liktornar på lilltårna, satte dit dom och tejpade fast. Sen tänkte jag på sånahära compeed-plåster, dom ska ju sitta tills dom ramlar bort, och tänkte att det borde ju vara bra, så dom blir ordentligt upplösta liksom.

Observera att jag inte läste på förpackningen, vilket jag ALLTID brukar göra, det är typ min hobby!

Igår när vi kom hem från Globen tänkte jag att nu hade de suttit ganska länge, så jag tog bort dom. Då var det liksom alldeles vitt under, det såg liksom ut som att plåstren satt kvar. Men så var inte fallet, utan det var nog två döda lilltår som satt där istället för mina föredetta levande lilltår. Liktornarna kunde man i alla fall skrapa bort, men med lite god vilja skulle man nog kunna skrapa bort hela tårna om man ville det.

Tänkte inte mer på detta, utan tänkte att de borde ju återhämta sig över natten, så jag gick och la mig. Imorse var de fortfarande vita (åt det ljusblåa hållet) och saknade känsel. (Vilket de fortfarande är och gör på ovansidan) Så jag tog och läste på förpackningen:
"Klipp plåstret så att det bara täcker den hud som ska avlägsnas"
Hmpfr

Undra om mina tår kommer att återuppväckas till de levande eller om de tänkter ruttna och ramla bort...?? Jag återkommer i frågan!


Nu har jag bevittnat slutet av min favoritfilm (en av dom). Den är vacker den. Jag tycker liksom om dom som slutar lyckligt!


Kvällen har ägnats åt att virka fyra bokstäver som ska pryda min frack. Det är svårt att virka ett S!


Nu ska jag lägga mig och sova, det ska bli skönt!


Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

Ja, det var verkligen olikt dig att inte NOGSAMT studera bruksanvisningen i typ en halvtimme innan du sätter igång med något projekt. Så gick det som det gick också... Låt oss bara hoppas innerligt att småtårna repar sig!!

2006-03-20 @ 08:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0