Söndag

Vaknade imorse, kollade på klockan, och hon var 12.01, galet!

Hade ingen fil hemma (har gjort grundlig studie och insett att jag håller mig mätt längre på fil och müsli än på gröt) och gick därför till affären och köpte fil, müsli, vetemjöl, röd currypasta, strömming och matlagningsgrädde.

När jag ätit klart ringde Emma, vi ska redovisa programmeringslab imorron och har inte ens förstått sista uppgiften, så jag tog med mig datorn och gick dit för att matlabba. Eftersom vi fortfarande inte förstod ett jota ringde vi Gustav (vår ängel) och fick "lite" tips. Kom raskt fram till att vi måste nog göra något för att tacka honom, så vi gick till affären och handlade grejer för att göra en kladdkaka.

Hittade recept på arla.se på en kladdkaka som inte innehöll något bakpulver, vilket gjorde att smeten inte var besk när vi åt upp den! Blev en himla god kaka! Träffade även lillebrors gamla roomie i köket hos Emma.

Till slut fick vi till några kurvor i alla fall, sen var klockan JÄTTEmycket så då gick jag hem. Nu håller jag på att baka. Hurtbulle sånt som "alla" bakar. Ska även göra kycklinggryta till middag har jag tänkt.

Imorron ska jag och Alex gå på bodypump, det har jag aldrig gjort förut!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0