Shoppinghelg

Fredagens shoppingeftermiddag turned out to be en hel helg.
Igår började dagen inte så bra, så jag kände inte för att sitta inne och plugga medan solen sken ute. Så jag klädde på mig och styrde stegen mot Pärlshopen i Sturegallerian. Hade nämligen spanat in några pärlor under fredagens shoppingtur. Köpte dessa, samt några örhängesringar. Gick därefter vidare och kikade på diverse andra prylar/kläder/krämer (du fattar..) Hamnade på OnOff 10 minuter innan stängning och hittade en plattång i fin sammetslåda med tillhörande dvd-film om hur man även kan locka sitt hår med plattången. Så den köpte jag! Åkte hem och åkte till Alex på natten.
Idag låg jag länge i badet hos Alex, försökte läsa lite matte men då höll jag på att somna, och somnar man i badet kan man dö, alltså är matte livsfarligt!! Sen hade Alex ärenden till Barkarby, och jag hade tänkt handla lite prylar på Ikea, så det var ju perfekt! Hade skrivit en lista, och kom dit när det var en halvtimme tills dom skulle stänga, så det blev lite jäktigt. Men till slut hade jag hittat allt på listan utom krokar. Det blev fyra hyllor, en till badrummet och fyra till väggen bredvid soffan, 8 galgar, 5 tidskriftsamlare, 6 lådor och en matlåda. Sen var Alex snäll nog att skjutsa hem mig med mina prylar. Och jag hade ju inte lust att vänta tills han skulle ha tid att hjälpa mig upp med hyllorna, så jag tog mitt lilla skruvmejselset och min lilla hammare från Åhléns och mitt måttband i papper från Ikea och satte upp dom själv.
När alla hyllorna var på plats och invigda märkte jag att jag var ganska hungrig och insåg att jag inte ätit mer än en korv på Ikea och två mackor sen frukost. (Klockan var då närmare 21) Så jag tog en tur till köket, spanade in i kylen och insåg att jag orkade inte laga nåt avancerat. Hittade lite blandade rotfrukter i kylen, skalade dessa (potatis, morot och palsternacka) och slängde in i ugnen. Hittade även en halv fetaost och grekyoghurt. Mosade fetan och blandade med yoghurt, vitlök och kryddor. Mycket gott!!
Nu ska jag se klart på Charlies änglar sen ska jag lägga mig och läsa lite.

Gnatt

Kommentarer
Postat av: Cirkusnisse

Jag skrev det till far ganska tidigt för allmänhetens bästa. Radbrytningar är nyckeln till framgång som bloggare...

Tack igen för att du lärt mig läsa och skriva och sånt...

2006-02-05 @ 22:55:59
Postat av: Ewa (mammsen)

Rune Rutin har tydligen talat... För övrigt var det en trevlig blogg att läsa... Middagen lät jättegod!

2006-02-06 @ 06:34:34
Postat av: Papps

Sist som vanligt, men jag tänkte att jag kan väl skriva en kommentar också jag...

/
Radbrytar´n

2006-02-06 @ 17:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0