Igår och idag

Jag är nog sjuk. Men jag orkar inte känna efter, kan göra det nästa söndag eller så, när matteinlämningen, mekanikinlämningen, lappskrivningen, labrapporten, fysiktentan, ettans fest och Emmas och min fest är gjorda... Det blir bra. Men då kommer det nog nya grejer...

Igår gjorde jag som en himla många andra svenskar iaf, jag var på medborgarplatsen och sjöng lite för hockeyspelarna. Det var kul! Och mycket folk! Har det på film, vill du se är det bara att säga till, men jag såg inte så mycket, så det är mest bara skrål :)

Idag har jag varit i skolan mellan 8.43 (kom sent...) och 17.00, sen for jag till Karlaplan och gick på affären där (kul att inte bara gå på mitt ica) och köpte massa frukt så jag ska bli frisk!

Igår lagade jag paj! Köpte ju en kokbok häromdan och blev lite inspirerad. Så det blev paj med köttfärs, fetaost, zuccini, champinjoner och oliver. JÄTTEGOTT! Paj måste jag göra oftare, så enkelt!

Nu har jag snott en självintervju av min bror som jag ska svara på.. KUUL! :-P

Hittade en ny fånig lista på internet...

KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka?
Min beiga smutsiga mockakappa som jag köpte på tradera i höstas, ett fynd!

2. Vad använder du just nu för skor?
Mina GoreTex-kängor, de enda som håller mig varm och torr i detta växlande väglag

3. Favoritfärg på kläder?
Rött och rosa

4. Favoritmaterial på kläder?
Tyg

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Nya jeans (alltid) och en BUNT nya partylinnen, där är det verkligen eko i garderoben

6. Favoritaffärer?
Billigt och snyggt.

7. Favoritmärke?
Av nån anledning är det Vero Modas jeans som sitter bäst på min kropp, men vem klagar?? Fattig student som man är.. :D

GREJER

Vad har du för:
1. Plånbok?
NY!! Fick en jättefin av mamsen när hon kom från Israel i torsdags

2. Smycken?
Ja, allt oftare

3. Solglasögon?
Nej, det är inte sommar

4. Nagellack?
NEJ

5. Mp3?
Telefonen, laddad med Wallanderbok

6. Mobil?
SonyEricsson k750i

BLANDAT

1. Vad har du i din:
a) Jackficka just nu?
Nycklar, hörlurar, plånbok, plåster

b) Handväska eller liknande just nu?
Läppglans, lypsyl och en annan glansgrej, kvar sen utekväll i lördags

2. Vad är du beroende av?
Mat och sömn

3. Vilken sorts lipsyl använder du?
Det stavas faktiskt lypsyl:
På kvällen, vanlig lypsyl
På dagen, eight hour cream, och läppglans

4. Vad tror du på?
Mig själv som världschef

5. Vad köpte du senast?
Frukt

6. Har du nåt husdjur?
Hade en köttätande växt, men den dog... Så nu har jag några kvalster

7. Vad bor du i?
Etagevåning på Östermalm/korridorrum med loftsäng på Gärdet, välj själv...

Nu ska jag lägga mig och sova bort snuvan och tröttheten...

Bye

Kommentarer
Postat av: N

DU är den andra jag ser som har snott listan, vansinne...

Vad är LAPPSKRIVNING egentligen?
Skriver man på lappar och skickar runt, ungefär som i "FÖRBJUDET PÅ LÅGSTADIET" eller skriver man fusklappar och lämnar in för att visa att man kan det man kommer ha tenta på, om man får fuska...

2006-02-28 @ 23:54:16
URL: http://cirkusnisse.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0