Hör på radion

Första lyssningen, första intrycket, så här tycker jag:


1. Aiayeh, Simone Moreno
* Får igång fötterna i första takten
* Sambalåt, ingen riktig schlager, men jag kunde sjunga med i tonartsbytet, så det väger upp.

2. Kameleont, Electric Banana Band
* Känner igen soundet från mina morgonpromenader till skolan då jag lyssnat på EBB.
* Vill se showen, skulle vara kul om dom gick till finalen så jag får se dom live!
* Kanske inget att skicka till Aten (??!) jag menar, vad tycker resten av världen om dessa typer?? ;)
* Svängig * Sitter kvar när låten slutat

3. This Woman, Anna Sahlene * Medelmåttlig
* Svängig refräng, tänkbar dansgolvshit (??)
* Väntar mig lite mer energi på scenen ikväll!
* "Man har hört den förut"

4. The name of love, Magnus Bäcklund
* Flöjtar och grejer i början, inte så orginellt
* Han låter lite som Bryan Adams
* Tråkig låt, den går nog inte vidare

5. Jag ljuger så bra, Linda Bengtzing
* Riktig schlager, första hittills
* Kan lätt se mig "schlagerdansa" till denna
* Klyschig text (men det är väl så det ska va??)
* Påminner en hel del om Alla Flickor från förra året

Nu blev det nyhetspaus. Kan berätta lite om gårdagkvällen så länge. Efter skolan åkte jag och Emma till Kista där Fia bor. Vi hade sagt att vi skulle vara där mellan 7-halv8, så då när klockan började bli 19.40 tänkte vi att dom skulle ha maten klar när vi kom. När vi gått 15 minuter från t-banan och ringde för att höra vilket hus hon bodde i visade det sig att dom var på affären och hade precis börjat handla. Nu börjar det igen, återkommer om gårdagkvällen!

6. Kuddkrig, Pandang
* Nej.
* Snook-kopia
* Lite svängig, men barnslig text, funkar inte
* "P3-varning"

7. Naughty boy, Hannah Graaf
* Hade inte väntat mig det soundet med den titeln... (?!)
* Kan tänka mig hur det kommer att se ut ikväll, kanske funkar, kanske inte.
* Lite platt

8. Sing får me, Andreas Johnson
* Den här har jag hört förut!
* Trevlig!
* Kommer nog att spelas mycket i vår
* Kan nynna med i slutet, den funkar nog :)


Alltså, vi kom fram, ingen hemma. Så vi ringde på hos grannen som skulle ha en nyckel. Hon blev såklart lite misstänksam, men vi lyckades övertala henne och slapp stå ute i kylan. Efter kanske 20 minuter kom dom hem, då lagade jag och Emma tacos och sen åt vi. Sen skulle vi sjunga och spela var det tänkt, Fredrik och Gustav spelade gitarr och Fia spelade piano och det spelades även lite trumma och keyboard och så sjöng vi lite. Sen var klockan plötsligt två, och då åkte vi hem.

Nu ska jag gå ner och tvätta! Välbehövligt!

Missa nu inte festivalen ikväll klockan 20.00!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0