Gratis ÄR gott

Som fattig student (alltså en sån som INTE bor hemma hos sina föräldrar) finns det vissa saker man lär sig ganska snabbt. Som den enkla saken att gratis är gott.
På min skola händer det ganska ofta att det är mässor av olika slag. Mässa betyder gratis godis och prylar. Det är inte alla som förstår det, vissa tror att man måste stå och prata med de som står i montrarna och sen kanske sno åt sig en godis/pryl när man går. Det är sedan länge bortom min horisont. Är det godis, då går jag fram och tar. Är det en pryl kanske jag på sin höjd frågar vad man måste göra för att få den.
Idag var det trainee-dagen på bibblo, det betydde pringles, choklad och en lampa från Scania. Om en tre-fyra år måste jag börja engagera mig i sånt där, men inte än.

Ikväll är det utgång som gäller, men först ska jag renskriva mina inlämningsuppgifter i matten och kanske sova lite. Tänkte köpa mig en pizza till middag också, halva till middag och halva ikväll/natt när jag kommer hem, så jag är pigg till imorgon. (Lappskrivning som vanligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0