Glädje på Sergels Torg

Idag var Sverige glatt! För idag vann Sverige OS-guld i hockey.

Jag gjorde som så att jag tog 62:an in mot stan. Busschauffören hade radion på för fullt de sista minutrarna av matchen och det var jättespännande. När det var avgjort berättade chauffören om guldet för alla som klev på.

Åkte till Fridhemsplan. Anledning: Köpte SL-kort i fredags så jag måste ju sightseea lite! Gick in på Åhléns, shoppade Bonniers Kokbok för 169:- och gick därefter och köpte en dricka. Sen tog jag 4:an till Odenplan och åkte därifrån till Hötorget och gick på Netto och köpte bröd.

Därifrån kunde man höra livet.

Bilar tutade och folk jublade. För Sverige hade vunnit OS-guld!
Så jag gick till Sergels Torg och kollade in kalabaliken. Fick även en sån här:



av Expressen! :)



Här ser vi några ambitiösa killar, som har en speciell bil för detta ändamål!



Och här ser vi folksamlingen!



Här är en kille som bara hade kalsonger på sig, så glad var han! (I februari)



Igår var det fest hos Christoffer.

Jag hade bjudit med mig hela klassen, men som vanligt bangade alla utom Emma!
Men vi hade kul ändå! Jag var jätteförkyld och tog allt i fel ordning, spydde litegrann av andra tequilan (då jag fortfarande var nykter) och drack sen några till... Konstigt!

Sen var vi på Crazy Horse, som vanligt. Blev inte nedslagen av en enda vakt... Pratade med en kille som jobbade på Strix (Robinson och sånt) som höll på med en ny dokusåpa som jag nog inte ska se... (Let's köra rally, istället för Let's dance, typ...)
Sen gick vi vidare till Blue Moon Bar, där dom fortfarande inte lärt sig att dom ska spela schlager i schlagerbaren!!

Imorron är det måndag, skola igen!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0