Böcker och så

I julas kom jag på den smarta idén att jag borde lyssna på talböcker.

Min utbildning är väldigt tidskrävande. Jag menar, idag sa våran mekanikföreläsare att det är viktigt att räkna minst ett par tal i veckan, för annars är det liksom helt kört... Jag kan säga att det gör jag inte. Så jag antar att det är kört för mig. Just nu läser jag fyra kurser (Amelia 2, Numme, Fysik och Mekanik) och det är jobbigt nog att hinna med att lära sig matten (amelia), där vi har kontinuerlig eximination (lappskrivning varje fredag), och ska man då ligga i fas i allt då måste man ju vara nån slags übersmart supermänniska helt utan fritid.

Vad jag kom fram till var i alla fall att det skulle vara kul att läsa något annat än bara skollitteratur, och det var då jag kläckte idén med talböcker. För jag går ju till skolan 20-25 minuter varje dag, och då lyssnar jag ju annars bara på musik. Så jag *hrm*laddade hem*hrm* ett gäng talböcker och tankade in i telefonen. Superbra!

Just nu lyssnar jag på en SKITLÅNG bok som heter Falsk Skönhet av Nora Roberts. Det känns verkligen som att den aldrig kommer att ta slut. Började lyssna på hemvägen från Åre (dvs 3 veckor sen), och har lyssnat varje dag sen dess och det bara händer nya saker hela tiden. Den handlar om en tjej som har ett galleri och jobbar med att typ ta reda på hur gamla olika konstverk är. Sen blev hon bestulen och kär i tjuven typ. I tisdags när jag var och tränade började det ÄNTLIGEN hända grejer mellan dem. Men även fast den är så himla lång och inte särskilt bra egentligen vill jag ju veta vem "the badguy" är, om jag har rätt i mina gissningar...

Sen när den boken är slut (om sådär en månad eller så....) så har jag 8 Mankellböcker på G. Tror jag har läst en eller två av dem, men det räcker nog ett tag :)

Nu ska jag lägga mig och sussa lite. Lappskrivning imorron! (håll tummarna mellan 11.35-12.00)

Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

BRA att du läser skönlitteratur!! Det är berikande för själen... Fiffigt med talböcker - verkligen!

2006-02-10 @ 07:39:13
Postat av: Nils

Själ?

2006-02-13 @ 19:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0