Att falla för grupptrycket

Jo, det stämmer, jag har fallit för grupptrycket och skaffat mig en blogg. Man vill ju liksom inte bli sist..

Blogg, som i att skriva dagbok på internet, det är inget nytt för mig. Min första dagbok på internet skrev jag den 10 juni 2000. Detta på LunarStorm. Där kan man se precis vilka det är som läser, och detta gör att man kanske vinklar innehållet till viss del, det kan jag inte svara på. Då är detta lite mer som ett rop rakt ut i ingenting. Spännande och lite skrämmande. Men vem bryr sig egentligen??
Har min bildblogg på melajjza.bilddagboken.se visserligen, men jag har hört att man ska kunna ha bilder även här, och så är det ju lite kul att kunna skriva lite också.

Vem är jag egentligen då?

Lisa Wärmegård, det kan man läsa i rubriken.
21 år, snart 22, men innerst inne är jag nog 14.
Bor på Gärdet i studentkorridor, kommer från Kramfors kommun, närmare bestämt Nyadal
Studerar på KTH, Design och Produktframtagning, 180p (civilingenjör)
Tillsammans med Alex

Vad kan man förvänta sig att få läsa i min blogg då?
Kanske vad jag äter.. Eller vad jag gör istället för att plugga.. Eller om jag mot förmodan skulle plugga kanske jag berättar om det. Eller så kanske det händer nåt kul i största allmänhet, och då kanske jag skriver om det.

Grupptrycket ja, Lillebror (och det är nu vi ska se om jag kan göra en länk)  CirkusNisse, Pappsen och kusin Mia har sina, och även mina vänner Siv och Sonja har sin... Och nu finns även min! *jubel*

Sitter och äter samtidigt som jag skriver. Jag tycker mycket om att exprimentera i köket (jo, jag vet, korridorkök är inte det bästa tänkbara, men vad gör man?) och idag blev det följande:

Nån vit fisk som jag tyvärr glömt vad den hette
Creme fraiche (typ svårast nånsin att stava till) blandat med pesto geggat ovanpå
Skjuts in i ugnen
Och till detta serveras fullkornsris, först fräst med olja och vitlök och kryddor och sedan kokat
Mycket gott!

OJOJ!! Nu var det trailer för ELLEgalan på tvn, det var det dom hoppade på mig på stan och intervjuade mig om, men jag var inte med.. PHU!! Hoppas att dom klippt bort mig och slängt mig i en soptunna långt bort, för det var nog bland det pinsammaste jag gjort!

Nä. Nu är maten slut och jag ska ta mig upp till affären. Kanske plugga lite också. Men jag och Emma har varit duktiga idag och skrivit labrapport till klockan 19 ikväll, så jag förtjänar en helkväll med soffan ikväll!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Första kommentaren kommer här - från pappsen Per. Mor sitter breve´ o ser på tv.
Hon har ingen blogg än, men den kommer snart den
I alla fall finns värsta mattipset på min blogg, den 26 januari!

2006-02-01 @ 21:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0