Äntligen

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min labrapport! GUD så skönt! Gjorde labben den 15 december och har bara skjutit på det hela tiden... Men nu idag slutade vi klockan 12, så då gick jag först en sväng och shoppade loss på apoteket och prisxtra, sen gick jag hem och har suttit nästan hela tiden till nu! Det är SÅ tråkigt att skriva labrapport! Tidskrävande liksom.


Helgen:
I fredags åkte jag hem till Alex efter skolan, gick och handlade lite mat på hemvägen och lagade till den när vi kom hem. Biff med klyftpotatis och tzatziki. Sen blev det myskväll hela kvällen.

Lördagen började ganska slött, solen sken så vi tog en lång promenad på isen med varm choklad i termosen. Sen gick vi hem och var JÄTTEtrötta (för mycket solsken) så vi slocknade. Sa max en kvarts sömn, men plötsligt var klockan 7 på kvällen.
Jag hade tänkt åka hem på lördagen och plugga, men så blev jag kvar. Men jag hade inga p-piller med mig så Alex blev jättenervös, så då tog vi en tur hem till mig så jag fick käka lite piller. Sen på tillbakavägen stannade vi till på Birkastans Pizzeria, dvs samma pizzeria jag var på förra fredagen, där dom har GIGANTISKA pizzor. Åt knappt en halv, så jag fick doggybag. :)
Kvällen spenderades med Mr och Mrs Smith.

På söndagen hade vi bestämt att vi skulle plugga. Vi har ett grupparbete som är kursöverskridande och första delen är i mekanik, så vi tänkte börja med det. (Vi = Jag, Emma, Sofia och Jenny) Vi hade bestämt att vi skulle ses vid 1-tiden, och när jag kom ur sängen vid 11 långt ut i buschen (hos Alex) blev jag lite stressad. For hem för att hämta pluggrejerna och sen for jag till Lappis där Jenny och Sofia bor. När jag kom fram visade det sig att Emma skulle bli långt mycket senare än vad jag blev. Vid halv 3-tiden kom Emma, då gick vi och handlade. Vi hade bestämt att vi skulle baka blåbärspaj som belöning när vi varit duktiga med pluggningen. Hade även tänkt dricka lite vin också, men så blev det inte.
När vi var på affären insåg vi att vi måste ju äta nån middag också. Tacos!

När pajen var bakad, tacosarna uppätna och klockan halv 6 satte vi äntligen igång med pluggandet...
Vi hade inlämningsuppgifter till idag som vi inte heller gjort, så de kändes lite mer akut, och eftersom vi inte hade nån som helst aning om hur vi skulle göra så ringde vi en livlina (Christoffer). Försökte bjuda dit honom på blåbärspaj, men han tog det hellre över telefon (nyttiga människa!!)
Sen var klockan mycket och jag och Emma åkte hem till oss.

Idag har det inte hänt så mycket, åt halva resterna från pizzan till lunch och är mätt än...

Nu ska jag se om jag kan lära mig lite matte också.

Den 11 mars har jag och Emma fest i vår lokal, latinotema! KUUL!!

(Kan inte lägga till bilder tror jag, vad dumt! Kunde ju förr)

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

Låter som en jätteskön helg!! Kram från mor

2006-02-13 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0