stupar på mållinjen

Jag orkar verkligen inte plugga mer nu. Det här med vinter är verkligen inte min tekopp! I onsdags skrev jag ju stora hemska hållftentan, och därför tog jag det lugnt i torsdags för att hämta mig från pärsen. Och i fredags blev det inget pluggande, bara bärande av tunga flyttkartonger och julbak. Och sen har jag ju jobbat hela helgen. Och igår var det måndag, och då tänkte jag åka till Alex klockan 2 när han slutade för att han skulle kunna förklara coriolis theorem och såna svåra grejer för mig. Men då fick han jobba över och slutade inte förrän kvart i 5. Och sen tar det ju ett år att åka hem till honom, och när vi väl kom hit var vi båda jättejättehungriga. Och när vi ätit åkte vi till Kista och shoppade julklappar och två t-skirtar till Alex. Och när vi kom hem därifrån var klockan över 9 och vi var hungriga igen. Sen var det sovtajm, eftersom att Alex skulle upp och jobba före 6 imorse. Så det blev ingen mekanik då.
Så nu sitter jag här, dagen innan tentan, och kan verkligen ingenting. Det blir med andra ord inget tidigt sommarlov för mig till sommaren. Tråkigt. Men vad ska man göra när man har NOLL energi kvar.
Jag som sov så himla mycket i somras, tänkte att den sparade energin skulle räcka till ungefär imorgon. Men det sket sig ju de där första fyra veckorna i skolan...

Jaja, inte så mycket att göra åt nu kanske. Får se till att jag pluggar ordentligt till våren istället! Och kanske försöka lära mig nånting i mekaniken nu kanske.


Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0