lost and found

Den här hösten började som ni kanske har förstått med en hel del festande (kallas phösning). Under dessa fester lyckades jag med nåt jag inte gjort förut, nämligen att supa bort inte en utan tre långärmade tröjor. Detta skapade ett visst tomrum i långärmadtröjalådan. Speciellt jobbigt var det då jag kom hem utan min sprillans nya svarta tröja.

Idag var jag i Smörjis och skulle äta lunch. Smörjis är vår sektionslokal (smörjkammaren - maskinsektionen, du fattar...) där festerna oftast utspelade sig. Där hade de nu ställt fram tre stora kartonger med kvarglömda saker (tydligen var det inte bara jag som supit bort kläder, där fanns allt från hela bikinisar till mängder av tröjor och byxor). Hoppet växte och jag behövde inte gräva länge förrän jag hittade det första välkända plagget. Snabbt hade jag även hittat de andra två. Snacka om fynd!! Plötsligt blev det väldigt fullt i långärmadtröjalådan, eftersom jag för att ersätta dessa tröjor shoppat långärmat hela hösten!! Galet! :) Jag blev jättejätteglad. Den svarta nya tröjan luktade faktiskt nästan ny fortfarande, trots att den legat över två månader med andra sunkiga kvarglömda kläder. Nu är jag hos Alex och har tvättat den och de andra!


Nu är det snart helg säger dom. Idag hade jag min sista föreläsning och min sista övning och har därför bara tentor kvar innan jullovet. På lördag åker jag norrut för barndop, det ska bli kul, frågan är bara om jag kommer att kunna plugga nåt. Har tenta (stor och SVÅR) på onsdag.

Nu ska jag gå upp och äta sallad.


Grattis kusin på födelsedagen, och krya på knät!!

Kommentarer
Postat av: Yoka

Åååh vad det är härligt att få återse något man saknat en längre tid. Man kan ju stå och hoppa av glädje bara över en återfunnen strumpa.....iaf jag =P

2006-12-07 @ 22:44:58
URL: http://www.mistasia.blogg.se
Postat av: Mia

tackar, tackar...
Lycka till med tentan, jag håller tummarna!

2006-12-08 @ 13:47:22
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0