leaving

Nu lämnar jag snart de tysta norrlandsskogarna för ett lite mer brusande Stockholm. Vistelsen hemma hos mor och far har varit mycket trevlig men lite kort. Men nu väntar nya äventyr (nyårshelg, difftenta och flytt) innan skolan drar igång igen.

Jag har lite ont i halsen och hoppas att jag klarar mig från att bli sjuk, vilket jag var förra nyårsaftonen. Dessutom ska jag ju jobba nu i helgen.

Igår var jag och lilla mammsen i stora staden Sundsvall och shoppade inte en utan två nyårsklänningar. Jag hade spanat in en på MQ, en skitsnygg grön med blommor på. Men så fort vi kom dit, i första affären hittade jag en silvrig med tyllkant och pärlor. Så jag köpte båda. Vi kom fram till att den silvriga kan man ju ha på ordentliga fester och galor, och den gröna kan man ha på fest och även på torsdagar. Perfekt! Jag får se om jag orkar lägga upp bilderna på dom.
Jag shoppade även andra grejer, ett linne, två par örhängen, smink, ett halsband och lite annat bra och ha.

Nu sitter jag och dricker ingefärste (ont i halsen), och klockan är inte mer än 8.38, men jag ska åka 10.40 för att hinna med bussen. Därför är jag vaken så här tidigt.

Har även hunnit med en tur på Kramm i tisdags. Det slutade med lite för många tequila (kan det bli det? jodå...) och en snäll papps som ville hämta...

Nu ska jag skutta in i duschen och sen ska jag packa ihop mina prylar. Får se om de tar större plats i väskan nu efter shoppingen eller om julklapparna jag hade med hit tog mer plats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0