Julhelgen

Så var det plötsligt annandagen.

Julaftonen spenderades som ni säkert har förstått på jobbet. Oväntat många shoppade julklappar även på självaste julafton. Efter jobbet åkte jag hem till Alex's moster och hennes familj. Där var mostern, mosterns man, en kusin, en mormor och en syster till Alex. Åt riktig julmat för första gången på länge, förutom julbordet med jobbet, och såg KarlBertil Jonssons julafton, eller halva iallafall, missade början. Ingen av de jag var hos hade sett det förut! (SKANDAL!)
Sen var det julklappsutdelning och jag fick en massa grejer, vilket jag inte väntat att få...

Dagen därpå var det juldagen. Då vaknade jag klockan fyra och var jättehungrig. Alex skulle upp klockan fem och jobba, så jag ville inte väcka honom sista sovtimmen, så jag låg så stilla som jag bara kunde och väntade på att klockan skulle bli fem. Sen när han äntligen klev upp gick jag också upp och åt lite fil. Sen sov jag till klockan 8.
Klockan halv 11 gick mitt tåg, så jag åkte in i god tid och shoppade en tidning på centralen. Tåget gick fort till sundsvall, men sen tog det tid med bussen. Den skulle ända till Luleå, men jag var väldigt glad att jag skulle kliva av i Hsd.

Sen åkte vi direkt till Docksta där alla kusinerna väntade. Karin (kusin Olas flickvän) hade fått ett Ps2 och Singstar i julklapp, så där hamnade vi... Jag sopade mattan och förlorade inte en enda gång!! Efter middagen hade kusin Jenny satt ihop en tävling med signaturmelodier till tv-program. En MYCKET trevlig tävling som Lag Mormor vann stort! (Jag och kusin Anna (Anna-Lisa, som mormor)) 51 av 59 poäng!
Sen sjöng vi mera singstar.

Jag blev sugen på att åka och köpa ett singstar nu på en gång, men jag såg på internet att dom inte hade några såna på OnOff i Ö-vik, så jag skippar det så länge.

Ikväll är det partaj som gäller!! Tema Glamour! :) ROOOOLIGT!!
Nu ska jag käka lite till, var uppe klockan 8 och var svinhungrig, och nu är jag hungrig igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0