hållfasthetslära

Hållf (hållfasthetslära) är svårt. Det är en kurs på åtta poäng. På tentan måste man få 14 poäng av 40 för att klara sig, jag har fått 4 poäng med hjälp av inlämningsuppgifter (som jag i största del inte fattat nånting av utan mest skrivit av, som de flesta andra). Så jag måste alltså lyckas skrapa ihop 10 poäng på nåt sätt. Frågan är bara hur!!! Just nu känns allt heeeeelt hopplöst. Jag försöker och försöker. Har suttit sen halv 11 ungefär och försökt få nån struktur på vad kursen handlar om. Är inne på andra försöket nu, denna gång med hjälp av mindmap och MÅNGA olika färger... Men när jag kommer till kapitel 7 blir det svårt. Innan det hade jag fattat vad det handlar om, men sen kommer balkar och andra jobbiga grejer och då blir det SVÅRT!

Ibland undrar jag verkligen hur jag tänkte när jag valde den här utbildningen... Visst, den låter rätt flashig, men de programspecifika kurser vi haft hittills (två st) har varit superflummiga. Sen är det liksom bara matte och såna grejer som egentligen inte alls är min grej!! Men jag antar att det bara är att bita ihop. Om knappt två veckor har jag ju faktiskt jullov. Men snart är det natt (=mörkt ute) och då ska man ju sova, fast klockan är inte ens tre på dagen. Världen är ur led, eller så kallas det vinter, ingen vet, för det är konstant 9 grader varmt ute.

Nä, dags att slamra ihop gaddarna igen (bita ihop) och kämpa vidare med balkarna och flytlastförhöjningarna och allt annat som ingen förstår vad det är...


Bye

Kommentarer
Postat av: Nisse

Du kan hitta 10 poäng på level 4 och du hoppar på goomban och tar stjärnan bakom blomman för att senare springa under rören till bossbanan...

2006-12-09 @ 15:10:00
URL: http://starfighter.lg2s.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0