efterfest

Igår var det så tentapub på kåren, och även i smörjis.

Jag och Emma och Fia började kvällen hemma hos Fia med drinkar, sen anslöt vi oss till klassen som satt på en restaurang på kungsgatan. Vi åt inte där, för vi var inte sugna på asiatisk buffé, och dessutom hade vi inte råd. Men vi var där och bytte julklappar iallafall. Sen gick vi tillbaka till Fia och åt pizza.

Vid halv elva-tiden gick vi upp till skolan och trängde oss före den långa kön och gick in på kåren. Där träffade vi klassen och andra kända ansikten. Men som vanligt spelade dom dålig musik. Sen när vi precis börjat dansa gick brandlarmet och alla var tvungna att gå ut i kylan. Brandlarmet gick även på sommartentapuben, men då var det ju trots allt ganska varmt... Som tur var så hittade jag en tröja jag fick låna, och sen gick jag upp till smörjis. Där var det mycket roligare än på kåren, så jag stannade där resten av kvällen. När klockan blev halv 2 gick jag ner till kåren och hämtade ut min jacka. Men jag ville ju inte gå hem, jag ville partaja mera. Som tur var så hittade jag Dillman som jag föste med och Kalle som är med i kören, dom var också på! Så vi skulle ha efterfest hos mig...

Sagt och gjort, vi tog en taxi. Emma hängde också med, men hon försvann illa kvickt upp till sig. Så snart vi kommit in till mig somnade Dillman. I min säng. Så jag bäddade ut bäddsoffan och knuffade ner honom. Kalle somnade också. Vilken fest!!

Idag vaknade jag av att Dillmans telefon ringde. Typ femton gånger. Och han har typ världens mest irriterande ringsignal. Vid halv 11 tyckte jag att det var dags att kliva upp, men det tyckte inte Dillman, han hade ont i huvudet. När han väl svarade i telefonen var det hans flickvän som trodde att han också suttit i häktet under natten. Det hade nämligen hans kamrater gjort, efter att ha kört ångvält och blivit tagna för rattfylla... Flickvännen blev ganska glad att han legat på min bäddsoffa hela natten istället.

Nu har dom iallafall äntligen gått hem. Halv 2. Vilken fest! ...


Dagen ska jag ägna åt tvätt och städning.

Kommentarer
Postat av: Nisse

"Skriv en kommentar att vi är oroliga att hon har hamnat i dåligt sällskap" - Mor

"Ångvält? Var?" - Nils

2006-12-21 @ 22:39:11
URL: http://starfighter.lg2s.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0