Tisdag

Nu är det tisdag, dvs 6 dagar sen sist. Och dvs 6 dagar sen jag fyllde år.
Vad har då hänt sen sist?

Onsdagen, födelsedagen, då satte vi oss i bilen, jag och mamman och pappan, och åkte söderut. Klockan 16.00 skulle ett flyg ta oss från Bromma till lillebrorn i Bryssel. Himla trevligt med Malmö Aviation! Mat och trevlig personal, mycket uppskattat!
Väl framme i Bryssel tog vi ett tåg in till stan, letade reda på vårt (mitt och mammsens) hotell som låg mycket centralt (5 minuter gång från centralstationen) och checkade in. Vid 8-tiden mötte vi lillebroren på Grand Place, också det fem minuter från hotellet, och gick för att äta födelsedagsmiddag. Hamnade på en italiensk restaurang där det blev en liten trerätters meny.

På torsdagen gick jag och mamman på seriös shoppingtur. Frukost klockan 9 och sen var vi ute innan tio. Träffade pappsen för lunch, lillebrorn var på skolan. Sen shoppade vi intensivt i 8,5 timmar, rekord! Kom hem med 5 linnen, ett par shorts, ett skärp, en skinnjacka, pärlor, 3 par trosor och en stekpanna. (Kanske nåt mer också, har glömt).
På kvällen var vi först och åt i chinatown (nära lillebror), på en indisk restaurang. Sen åkte mor och far på jazzclub medan jag och lillebror gick till ett ställe där dom hade över ölsorter 2000. Där väntade nästan hela Nisses klass. Kul att träffa dem, alla pratade olika språk (nästan) och alla kunde säga fula saker på varandras språk. (En kille presenterade sig och sa "Är det okej om jag runkar i duschen?") *haha*
Jag tycker ju inte om öl, men drack en som smakade banan (och inte så mycket öl alls) och en som smakade nåt annat skumt, samt en tequila (vilket jag är desto bättre på)

På fredagen var lillebror ledig från skolan, så då skulle vi åka på utflykt hela familjen. Tänkte hyra en bil, men alla var uthyrda, så vi tog tåget. Åkte till Ostende, en liten stad vid kusten. Tyvärr regnade det, så vi gick en kort stund och tittade på havet, sen gick vi till en grekisk restaurang och åt lunch. Efter lunchen åkte vi tillbaka med tåget och stannade i Brugge, som är en medeltidsstad (eller nåt) där föräldrarna var i somras då det var för varmt för att vara ute. Den här dagen regnade det ju, så vi såg inte så mycket. Satt mest på en uteservering under tak och med infravärme och drack varm choklad och åt våffla med jordgubbar och grädde. Sen for vi hem.

På lördagen kompletteringsshoppade vi det vi inte hunnit på torsdagen. Och insåg att vi gjorde helt rätt med att shoppa på torsdagen, då det var mycket mindre folk på stan än denna dag.
På kvällen åt vi grekiskt, och hade Nisses klasskompis Christer med oss. Efteråt åkte Nisse hem till Christer och såg på film. Jag och föräldrarna satt och kollade på folk på en "uteservering" i en galleria.

På söndagen åkte vi hem. På kvällen kom Alex hit, och sen besökte vi Bronco med föräldrarna.


Idag har jag försökt plugga, men det har kommit så jättemycket ivägen. Typ tvätt, städning, en tur på stan med uppdrag och jobbsökning, tv, mer städning, matlagning - you name it...
Har nästan lärt mig att härleda hastighet och acceleration i cylinderkoordinaterna i alla fall... Ska lära mig dem i det naturliga koordinatsystemet också, sen ska jag sova. Tentan är imorgon klockan 8!


Gonatt folks

Kommentarer
Postat av: Papps

Ooooo - vad spännande med tentan! Hoppas det gått bra. Ser fram mot en utförlig redogörelse av en, förhoppningsvis, pigg och glad dottr

2006-04-19 @ 13:45:03
Postat av: Veronica+1

Låter som ni haft det underbart i Bryssel! Avis på dej. Hoppas tentan gått bra!! Är mäkta imponerad över hur smart du är! Coolt att känna nån smart :) Looooooove! Pöss, miss ya!

2006-04-19 @ 18:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0