PMS och b-röra

Dagens citat:

"Kycklingkorv är mycket mer intensiv än vanlig korv"

Adeliina yttrade detta idag under lunchen.

___________________________________________

Annars, dagen började med matteövning i V, vilket är jättekonstigt för det har vi aldrig haft. Jättesvårt att hitta dit! Hade inte lyckats göra så många dagens-uppgifter, så jag cyklade dit rätt tidigt för att hinna fatta nånting innan lappskrivningen. Lärde mig hur man räknar ut linjeintegraler med hjälp av potentialfunktion. Så då hoppades jag att det skulle komma en sån uppgift på lappskrivningen.
När lappen kom testade jag först att göra på det sättet, men då blev svaret noll, och det kändes lite fel. Men sen kom jag på ett annat sätt och lyckades lösa den och få rätt!

Efter lunchen hade vi nummeövning. Vi redovisade vår sista lab, men fick inget bonuspoäng. Men vi har fått tre av fyra bonuspoäng, så vi är nöjda. Dessutom är det väldigt skönt att vara klar med alla labbarna! Nu är det bara ett f**king projekt som ingen vill göra.
Och på tisdag är det tenta. BLÄ!

Efter skolan cyklade jag iväg till fältöversten och shoppade loss (fick ju pengar idag!). Köpte en skjorta som jag ska ha imorgon när jag ska provjobba på grönan, ett par träningsbyxor, ett linne att ha under skjortan, ett linne och en t-skirt.
Gick även in på ica och hittade rödbetor på lösvikt för 6:90, köpte ett gäng och gick hem och kokade dem och gjorde kesoröra med kalkon och andra goda grejer. När jag smakade på den fick jag ett plötsligt sug efter b-röra (bönhamnsröra från arnes sjöbod). Måste verkligen ta och göra det nån dag!!

På ica hittade jag även påskägg, fyllda, för 20:- såna som kostar typ 50:- när det är innan påsken! Så ett sånt köpte jag (det är inte godis, det är medicin).

Ikväll har jag inte gjort särskilt mycket alls. Tänkte cykla en tur, men har städat lite istället.



Imorron klockan 15-21 får ni hålla era tummar för att det går bra för mig.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0