Idag igen!

Även idag har jag varit på en liten promenad. Jag börjar nästan bli som far min!! Syftet med dagens promenad var att ta tid hur lång tid det tar att gå till Siljaterminalen, varifrån jag ska åka med bussen norrut på lördag. Det tog 9 minuter (gick inte ända fram, så 12 minuter kanske). Bra att veta liksom!

När jag ändå var där i krokarna tänkte jag att jag måste ju ta reda på var BigBrother-huset egentligen ligger. Så jag gick igenom gången mot hotellet där vi bodde när mamsen medverkade i Jeopardy för en massa år sen. Det var sig likt! Sen gick jag ut i hamnområdet och hittade inte var det kunde vara. Hade kollat på kartan, men hade glömt vad gatan hette...
Så jag virrade omkring där en stund, gick bortåt Frihamnen och kom efter en stund till Malmvägen, vilket kändes mycket bekant (inte samma som tv-programmet Malmvägen). Och där hittade jag nåt ruckel som skulle kunna tänkas vara huset. Gick runt det och blev säker. Såg även några träkaktusar som dom hade för nån vecka sen när dom hade cowboytema i huset.

BB
Sen gick jag över stora vägen och bort mot Ullis och tog denna bild på spektaklet.. Och sen gick jag hem. En lagom lång promenad på 35 minuter.


Har kommit på att jag kanske borde utveckla lite angående min promenad i lördags. Jag stannade inte där i Zinkensdamm och aldrig kom hem igen. När jag kom dit tog jag bussen hemåt. :)
Och syftet med den promenaden var att köpa biobiljett till senare på kvällen. Jag vann ju en biobiljett tidigare i veckan, och bestämde mig för att överraska Alex med en kväll på restaurang och bio. Och solen sken, så därför tog jag en lång promenad till biopalatset vid medborgarplatsen istället för att ta tunnelbanan.

Vi var först på en thai-restaurang där jag åt sushi och Alex åt wok. Naturligtvis kryddade han den innan han smakade, med sån där sås som är jättestark och innehåller en massa chili. Det var roligt tycker jag! För han blev röd och lite varm... :)
Sen var vi och såg Romance & Cigarettes, en musikalkomedi som var ganska konstig... Lite småkul, men that's it, typ. Tror att pappsen kanske skulle uppskatta den!


Igår var jag på äventyr till Sickla. Köpte ett par hörlurar, nästan en väska (varför ska dom antingen vara fel färg eller fel modell??!) och ett par sushibestick (pinnar you know) och en matlåda.
På kvällen åkte jag till Alex och sov där
.


Nu ska jag sova, börjar 8 imorron!!

Kommentarer
Postat av: Ewa (mammsen)

Tänk på att du ska släpa en tung väska också, så det kanske inte räcker med 12 minuter...

2006-04-03 @ 22:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0