Framsteg!

Nu händer det grejer kan jag tala om. För ungefär fem veckor sen var jag ju på intervju på grönan. Då sa de att de skulle höra av sig inom 1-3 veckor. När jag inte hört nåt efter 2,5 veckor gav jag upp hoppet litegrann, så jag började kika efter andra jobb. När det nu har gått ungefär fem veckor var hoppet så gott som ute och jag började fundera på varför jag inte hört nåt. Kanske hade de fått tillbaka alla från förra sommaren, eller kanske hade jag gjort bort mig totalt på intervjun...
Till igår när jag såg detta: http://platsbanken.ams.se/direkt/28/060419,100120,240916,31,774128.shtml!!! Det var liksom den restaurangen hon pratade om, Kattis, som intervjuade mig...
Så då funderade jag på om dom totaldissat mig, och mina fina referenser som Carina lämnat (vilket jag inte tvekar en sekund på att hon gjorde). Så idag var jag ju tvungen att ringa dom och höra i alla fall varför dom valt bort mig, eller vad som hänt.
Sagt och gjort, jag ringde upp dem och hörde efter.

Fick höra att jag gjort ett mycket bra intryck på Kattis på intervjun och att dom som hade hand om restaurangverksamheten skulle ta tag i det där med andra intervju nu i veckan (!!! de öppnar om en dryg vecka), och han skulle höra sig för och höra av sig under eftermiddagen eller imorgon.
Någon halvtimme senare ringde telefonen. Då var det hovmästaren på Bellmansro som ringde och ville att jag ska komma och PROVJOBBA!! *äntligen händer grejer*
Så på onsdag ska jag provjobba där mellan 15-21! Kul!

Bara ett problem: Jag måste köpa en skjorta och ett par vita skor!!! (Äger fortfarande 17 kronor på mitt konto!! (och skorna måste ju gås in innan jag ska jobba i 6 timmar...))


Annars har jag varit på pilates nu på eftermiddagen. Riktigt skönt, måste verkligen ta tag i det där med träningen nu.

Nu ska jag laga mat, blir nog pasta och köttfärssås.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0