Första cykelturen

Idag har jag fixat min cykel! Det var inte så mycket att fixa egentligen, bara att pumpa däcket. Jag som trodde att det var minst punka.

När jag gjort detta var det dags att testa den, såklart! Gick in och kollade på kartan, som vanligt när jag ska ut på äventyr, och kom fram till att jag skulle cykla runt kaknästornet. Sagt och gjort. Först var det motvind när jag cyklade på tegeluddsvägen, men sen när jag kom ner på en mindre väg blev det bättre. När jag cyklat förbi kaknäs och skulle ta höger för att komma hem, såg jag ett litet jättegulligt hus till vänster så då cyklade jag åt vänster istället. Då kom jag till Djurgårdsbrunn, jättesöta hus och en liten söt bro över till Djurgården. Så jag cyklade över där, och cyklade längs vattnet. Kom på att jag kunde cykla bort mot grönan och kolla hur lång tid det skulle ta att cykla hem om jag ska jobba där.
15 minuter dörr till dörr. Helt ok.
Fast då måste man förstås ha tur med trafikljuset, vilket jag hade.

Imorgon blir det cykel till skolan! Jippi!

Nu måste jag plugga linjeintegraler. Har lappskrivning imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förra bloggen framsteg. Nu trampsteg! Lycka till med sommartramandet och med lappskrivandet!
Papps

2006-04-24 @ 21:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0