Flyt

Igår hade dom rättat klart mekaniktentan!!! Ni vet den som jag skulle ha pluggat till under påsklovet... (Påsklovet då jag först var hemma hos mammsen och pappsen och sedan var i Bryssel och shoppade och sammanlagt läste de tre sidor som utgjorde första kapitlet (av 14)).  Kvällen innan lärde jag mig i allafall att härleda hastighet och acceleration i cylinderkoordinater. Detta visade sig vara ett smart drag, för just en sån uppgift kom på tentan. Tog två poäng på den och lyckades ta två poäng på en annan fråga på rent flyt! Så jag skrapade ihop de fyra poäng jag behövde för att klara teoridelen.
Problemdelen var det totalt 18 personer av 100 som klarade på mitt program. Så jag känner mig inte helt ensam om att vara dum...

Gårdagen ägnades mest till att plugga numme, tenta på tisdag... Satt i skolan och tittade igenom gamla tentor och skrev upp viktiga saker att kunna. Idag ska jag läsa i boken och lära mig förhoppningsvis ännu mer. Men det är sjukt svårt!

Var även på pilates igår. Riktigt skönt efter en dags pluggande! Men våran pilatesinstruktör har sagt att det tar 10 gånger innan det börjar kännas och ytterligare 10 gånger tills det börjar synas. Så nu håller jag på att ladda ner pilatesvideo, så jag kan träna mer än en gång i veckan.

På kvällen i går var jag ute och åt med mammsen och mostern. Dom åker till Irland idag dom lyllosarna. (Allt finns att läsa i deras bloggar)

Idag regnar det. Jag som hade tänkt spana in den takterrass som vi tydligen har som jag inte vetat om under det år jag bott här. Emma berättade igår... :)

Nu är det nummeplugg som gäller!

Bye

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va, har moster K också en blogg? Har du adressen?

2006-04-28 @ 16:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0