Fäjm!

ajm gonna liv fårävöör, ajm gonna lörn haow to flaaj...

Peter Jöback, you know.

Han tittade förbi på mitt nya jobb idag, när jag jobbade första dagen.


Alltså, jag har provjobbat/jobbat första dagen idag på Grönan. Närmare bestämt restaurang Bellmansro. Jag fick hålla till på festvåningen där det var buffé innan Cabaret. Det var ett eventföretag som höll i det för olika företag. Och innan middagen så kom självaste Peter Jöback förbi och berättade om föreställningen.

På slutet av kvällen när gästerna hade gått hem och vi ätit upp resterna av buffén blev jag inkallad till chefen. Då var det plötsligt dags att skriva anställningspapper! Kul! :) Och så skulle han komma fram till lön för mig. Jag vet ju ungefär vad avtalet ligger på, så jag förväntade mig inte så mycket mer än det. När han sen sa att han skulle sätta lite över avtalet, dvs 100:- i timmen kom det som en överraskning. Sen sa han att när vi skriver nytt anställningsavtal, när jag blir säsongsanställd istället för extraanställd, ska jag tydligen få högre lön. Vem klagar?!!

Det tråkigaste är att jag inte kommer att vara hemma så mycket i sommar och få se Veronicas mage växa och få träffa bäbisen när den kommer. Visst kommer jag upp några gånger, men det är ju inte samma.


Nu ska jag sova, imorron är det nummeplugg som gäller! På lördag ska jag jobba igen. Då ska jag få jobba i bistron, dvs den vanliga restaurangen.


Gonatt

Kommentarer
Postat av: Kusin Jenny

Grattis till jobbet!

2006-04-26 @ 22:55:40
Postat av: Lillebror

Hurra till jobbet, Hurra till att vi inte behöver gå varandra på nerverna i sommar...

Mindervärdeskomplex för att jag i princip bara har ett preliminärbokat framträdande... Men det löser sig som sebastian skulle sagt..

2006-04-27 @ 20:35:05
URL: http://cirkusnisse.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0